Despite many studies linking higher blood levels of vitamin D to fewer heart attacks and deaths, a new trial found giving older women daily D supplements didn’t cut their heart-related risks.
The women’s cholesterol, blood pressure and blood sugar was no lower after a year of taking one of two doses of vitamin D, compared to those who took vitamin-free placebo pills.
So-called observational studies – which measure vitamin D in people’s blood and then follow them over time – have tended to find a link between vitamin levels and heart health.
Post Continues on health.yahoo.net
